2501

2012

Hoe houdt Route Mobiel de kosten laag? Deel 2

Eerder heb ik u verteld waarom u bij Route Mobiel een lage premie betaalt. Dat komt onder andere door het laag houden van onze kosten. Daaronder vallen ook de kosten die wij maken bij het bedrijven van onze marketing. Die zit bij ons, al zeg ik het zelf, slim in elkaar. Leest u zelf maar.

Enorme reclamebudgetten worden door u betaald
Andere pechhulpverleners, zoals ANWB en Ditzo kiezen ervoor om veel geld te stoppen in het maken van radio en Tv-reclame. Dit doen zij om naamsbekendheid te krijgen en te behouden. Nadeel daarvan is dat er tonnen of zelfs miljoenen euro’s voor nodig zijn om dat te bereiken. Bovendien brengt dat ook nog eens risico’s met zich mee. Met grote reclamebudgetten bereik je grote groepen mensen. Helaas zullen veel van die mensen het aanbod niet voldoende interessant vinden om tot een aankoop over te gaan. Dit kan bijvoorbeeld zijn omdat de prijs van het product te hoog is of omdat die mensen niet binnen de doelgroep vallen. Als een reclamecampagne daarom mislukt, dan moeten die kosten wel worden terugverdiend. U raadt het misschien al: de klant betaalt dat uiteindelijk.

Route Mobiel doet het anders
Route Mobiel is wat dat betreft heel anders. Wij willen geen tonnen investeren in onze goede naam. Onze goede naam vloeit vanzelf voort uit wat dat wij doen: goed en snel u weer op weg helpen. Wij gebruiken uitsluitend het internet om onze (potentiële) klanten te bereiken en zo hebben wij al 40 duizend mensen bij ons mogen verwelkomen. Dat hebben wij bereikt door op een slimme manier met dit medium om te gaan. Niet met hagel schieten, maar 1-op-1-marketing

Via internet komt Route Mobiel daarom alleen in contact met mensen voor wie ons aanbod op dat specifieke moment interessant is. Dat noemen wij 1-op-1-marketing. Daarmee bedoelen we dat Route Mobiel geen geld spendeert aan mensen, die onze verzekeringen niet interessant vinden.

Uw surfgedrag kan worden gevolgd
Op internet wordt uw surfgedrag door een groot aantal aanbieders van producten gevolgd. Dat is vaak een onderwerp van maatschappelijke discussie. Het wordt echter maar zelden belicht vanuit het perspectief van de websites die een consument bezoekt. Hun voortbestaan wordt namelijk gewaarborgd door de inkomsten die zij verkrijgen uit advertenties. Door deze inkomsten kunt u ‘gratis’ gebruik maken van hun informatie, nieuwsaanbod of entertainment. Het alternatief is dat u moet betalen voor dat aanbod.

U kunt zich voorstellen dat een advertentie meer oplevert als deze interessant is voor degene die hem te zien krijgt. Uw surfgedrag kan daarom worden gevolgd om te weten waar uw interesses liggen. Als u bijvoorbeeld op Marktplaats naar een tweedehands auto hebt gezocht, dan kunt u op een andere website een advertentie zien van Route Mobiel. U bent op dat moment voor ons interessant omdat u geïnteresseerd bent in auto’s en dus waarschijnlijk een pechhulpverzekering nodig heeft.

Voor een relevante advertentie betaalt de adverteerder meer dan wanneer deze een miljoen dezelfde advertenties inkoopt. Het voordeel voor de adverteerder is echter dat hij maar één keer hoeft te betalen. Bovendien heeft hij dan een hogere kans dat degene die de advertentie te zien krijgt daadwerkelijk klant bij hem wordt. Route Mobiel maakt dus gebruik van advertenties die voortkomen uit uw interesses. Daar maken we dan ook geen geheim van. Wij willen ook geen Big Brother zijn, want we koesteren de bescherming van persoonsgegevens. Het voordeel voor u is, dat wij op deze manier onze commerciële kosten laag houden en hierdoor is de prijs van onze verzekeringen bijzonder scherp. Een ander voordeel is dat de websites die u bezoekt, inkomsten krijgen waardoor ze hun diensten aan u kunnen blijven aanbieden.

Mond-tot-mondreclame
Aangezien Route Mobiel niet op radio, televisie of print adverteert, kunnen we ook niet roepen dat we geweldig zijn. Route Mobiel kan alleen maar een groot merk worden wanneer onze medewerkers dagelijks waarmaken wat we beloven. Alleen dan heeft Route Mobiel een kans dat u het doorvertelt aan uw familie, vrienden en bekenden. In onze optiek is een investering in die goede service de beste reclame die we kunnen maken.

 

Plaats een reactie

Vul het bericht in.
Vul uw naam in.

Wat zeggen anderen

  • Henk Bom uit Amsterdam

    Henk Bom uit Amsterdam

    Snelle en behulpzame service. Binnen een half uur was er een goede monteur ter plaatse en daardoor kon ik weer op weg naar mijn werk afspraak.

Nog meer zekerheid

  • Klanttevredenheid * 8,3

Elk jaar vraagt Route Mobiel aan al haar klanten hoe zij ons beoordelen. Uit het Klanttevredenheidsonderzoek scoort Route Mobiel scoort een 8.3 van 10 gebaseerd op 1.235 beoordelingen.

* Resultaten januari t/m december 2017.