0404

2013

Hoe meldt u pech als u doof of slechthorend bent?

Als u doof of slechthorend bent, kunt u niet bellen met de alarmcentrale van Route Mobiel. Maar we laten u uiteraard niet staan met pech. Hoe kunt u dan wel pech melden? Dat kan via de Route Mobiel app. Dit is ook nog eens een handig hulpmiddel om al uw gegevens en noodnummers bij de hand te hebben. De app vindt u hier:

Als u pech heeft, gebruik de App dan als volgt:

  • U hebt bij registratie bij Autopech aangegeven dat u klant bent bij Route Mobiel. Dit staat ook ingevuld bij Autopech.
  • Bij pech kiest u in het menu onderaan voor Alarm en dan voor Autopech
  • U krijgt dan 3 opties. Kies voor ‘Bel Mij’. Dat klinkt gek, omdat u immers niet kunt bellen. Maar vervolgens krijgt u een scherm waarin u allerlei keuzes kunt aanvinken, en tevens een vlak waarin u vrije tekst kunt ingeven.
  • Typ in het vlak met vrije tekst dat u doof of slechthorend bent.
  • De Alarmcentrale ziet uw oproep en uw toelichting. Zij zullen vervolgens via sms een bericht terugsturen.
  • Helaas is het (nog) niet mogelijk dat u een sms kunt terugsturen naar de Alarmcentrale. Als u de alarmcentrale nog een bericht wilt toesturen, kunt u dat wederom doen via de Bel Mij functie en in de vrije tekst uw bericht aangeven.

Hebt u geen smart phone? Laat dan iemand anders namens u bellen met de Alarmcentrale en laat hen dan aangeven dat u doof of slechthorend bent.

3 reacties

  1. Jeanne Sauter

    20 november, 2013 om 23:03

    Bedankt voor uw antwoord en deze uitleg.
    Nu ga ik weer rustiger op weg. Ik hoop het niet vaak nodig te hebben, maar ik heb al wel veel gebruik van moeten maken en ik ben tevreden met jullie hulp.
    Ik ga dit uitprinten en in mijn auto leggen.
    Met vriendelijke groet
    Jeanne Sauter

  2. Patrick

    19 maart, 2014 om 11:08

    Zelf volledige gehoorschade.
    1x met pech gestaan in Finale Ligure. Destijds verliep de hulpverlening per sms
    zeer vlot. Helaas niet meer mogelijk.
    Heb als gehoorgehandicapte een heel eenvoudige mobiele telefoon. Luxe telefoons met vele mogelijkheden zijn te duur voor die enkele sms’jes die ik per maand verstuur of krijg. app..onbekend voor mij.

    Ik laat bij evt. pech wel bellen door een ander. Maakt het voor de centrale vast wel makkelijker. Ben meer voor recht door zee i.p.v. omleidingen.

    Mvg, Patrick

  3. willem

    25 mei, 2016 om 18:00

    ik spreek geen nederlands is er nog een ander contact telefoon nummer

Plaats een reactie

Vul het bericht in.
Vul uw naam in.

Wat zeggen anderen

  • Henk Bom uit Amsterdam

    Henk Bom uit Amsterdam

    Snelle en behulpzame service. Binnen een half uur was er een goede monteur ter plaatse en daardoor kon ik weer op weg naar mijn werk afspraak.

Nog meer zekerheid

  • Klanttevredenheid * 8,2

Elk jaar vraagt Route Mobiel aan al haar klanten hoe zij ons beoordelen. Uit het Klanttevredenheidsonderzoek scoort Route Mobiel scoort een 8.2 van 10 gebaseerd op 1.713 beoordelingen.

* Resultaten januari t/m december 2016.