0907

2015

Slecht onderhouden wegen grootste ergernis Nederlandse automobilisten in het buitenland

Alkmaar, 9 juli 2015 – Slecht onderhouden wegen vormen de grootste bron van irritatie voor Nederlandse automobilisten die met de auto op vakantie gaan in het buitenland. Ongeveer de helft (48%) van de Nederlanders stoort zich aan de slechte staat van de wegen. Daarnaast geeft 5% van de Nederlandse bevolking aan een buitenlandse verkeersboete nooit te hebben betaald. Dat blijkt uit onderzoek van pechhulpverlener Route Mobiel onder 1.011 Nederlandse automobilisten.

wegwerkzaamheden DtslNaast slecht onderhouden wegen zijn wegwerkzaamheden (27%), tolpoortjes (25%) en hurktoiletten langs de weg (24%) een grote bron van ergernis. Edward Reinderts, commercieel directeur van Route Mobiel: ‘In Nederland zijn de wegen over het algemeen goed onderhouden, waardoor een slecht wegdek in het buitenland ons eerder opvalt en stoort. Maar of je het nou irritant vindt of niet, het kan ook voor problemen zorgen. Zo krijg je eerder een klapband en kan het wanneer je rijdt met de caravan zorgen voor meer instabiliteit.’

Buitenlandse verkeersboetes niet betalen
Daarnaast blijkt uit het onderzoek dat ongeveer een kwart van de Nederlandse automobilisten (24%) een boete heeft gekregen terwijl zij in het buitenland verkeerden. Een op de twintig Nederlanders (5%) geeft aan die boete nooit betaald te hebben. Reinderts: ‘Een paar jaar geleden kwam je er in sommige landen mee weg om niet te betalen. Inmiddels zijn er verdragen waardoor dat niet meer lukt. Zorg dat je toch betaald, want het verschuldigde bedrag wordt per aanmaning exponentieel hoger en kan dus vervelende financiële gevolgen hebben.’

Dit persbericht is geplaatst op Telegraaf.nl

Plaats een reactie

Vul het bericht in.
Vul uw naam in.

Wat zeggen anderen

  • Henk Bom uit Amsterdam

    Henk Bom uit Amsterdam

    Snelle en behulpzame service. Binnen een half uur was er een goede monteur ter plaatse en daardoor kon ik weer op weg naar mijn werk afspraak.

Nog meer zekerheid

  • Klanttevredenheid * 8,2

Elk jaar vraagt Route Mobiel aan al haar klanten hoe zij ons beoordelen. Uit het Klanttevredenheidsonderzoek scoort Route Mobiel scoort een 8.2 van 10 gebaseerd op 1.713 beoordelingen.

* Resultaten januari t/m december 2016.