0103

2012

Dat gebeurt mij niet…….sleutels in de auto en de auto op slot!

De auto op slot en waar zijn toch mijn sleutels.?………Oh nee, in de afgesloten auto. Wat nu? In ca. 4% van de gevallen moeten wij hulpverlenen, omdat klanten zichzelf hebben buitengesloten. Dit soort “pechgevallen” zijn er vele variaties.

Druk, druk, druk….
Laatst was er een zakenman die al druk telefonerend zijn aktetas in de achterbak van zijn auto gooit. Hij was alleen vergeten dat zijn sleutels in de aktetas zaten. Gelukkig had hij zijn telefoon nog en kon hij ons bellen. Want stel je toch eens voor dat je door al dat gehaast ook nog eens jouw mobiele telefoon in de achterbak gooit. Hoe ga je nu hulp inroepen als je in de middle of nowhere staat? Wie ga je bellen, want alle gegevens staan in jouw mobiel die in de achterbak ligt. Trouwens wat doe je als zakenman tijdens je werk in die middle of nowhere?

Lekker warm, echt niet
Tijdens de winterperiode komt het vaak voor dat de ruiten gekrabt moeten worden. Veel klanten starten eerst de auto, gooien de autodeur dicht en gaan nog even binnenshuis wachten tot de auto opgewarmd is. Dat is lekker en scheelt krabben. Bij sommige auto’s kan het voorkomen dat je dan ineens een bekende klik hoort. Zo’n klik die klinkt alsof de auto zichzelf afsluit, omdat het anti carjacking systeem in werking gaat. Klaar met krabben en nu snel de warme auto in. S……t, de deur is op slot. Mooi hoor zo’n anti carjack systeem, maar niet als je sleutels nog in de auto zitten. Tip: tjdens het ruit krabben met draaiende motor altijd de deur op een kier laten staan. 

Baby on board
Het komt ook regelmatig voor dat wij worden gebeld door een volkomen over de toeren geraakte moeder. Net samen met haar baby de boodschappen gedaan en dan snel naar huis. Als eerste gaat de baby in het kinderzitje en dan de boodschappen inclusief sleutels de achterbak in. Alles op slot en buiten is het inmiddels 28 graden. Daar sta je dan buiten lekker in de zon en je kind, nu nog met glimlach, in de auto waar de temperatuur bijna twee keer zo hoog is. Normaal zijn we binnen 30 minuten ter plaatse, echter in dit soort gevallen proberen wij altijd alle records te verbreken met het aanrijden.

Onneembare vesting
De meeste voertuigen zijn door ons hulpverleners wel open te krijgen. Met speciaal gereedschap kan vaak simpel zonder beschadigingen aan te richten het voertuig weer geopend worden. Pas als we echt geen oplossing weten zullen we niet anders kunnen, dan een ruitje in te tikken. Dat proberen we altijd te voorkomen.

Enkele weken geleden hadden wij een melding van een zogenaamd onneembaar rijdende vesting. De automobilist, weer zo’n drukke telefonerende zakenman, had alles in de achterbak gegooid. Onze hulpverlener gaf bij de melding al meteen aan dat dit wel eens een uitdaging kon worden. Ter plaatse bleek het voertuig inderdaad niet open te krijgen. Voor de zekerheid nog maar eens drie dealers gebeld. Alle drie gaven het advies: “Een ruitje intikken is de enige mogelijkheid”. Het ruitje werd ingetikt en via de ingeklapte achterbank werd de achterbak bereikt. Helaas geen sleutels in de achterbak. Na lang zoeken bleek een gat in de voering van het colbert de boosdoener te zijn.

Plaats een reactie

Vul het bericht in.
Vul uw naam in.

Wat zeggen anderen

  • Henk Bom uit Amsterdam

    Henk Bom uit Amsterdam

    Snelle en behulpzame service. Binnen een half uur was er een goede monteur ter plaatse en daardoor kon ik weer op weg naar mijn werk afspraak.

Nog meer zekerheid

  • Klanttevredenheid * 8,3

Elk jaar vraagt Route Mobiel aan al haar klanten hoe zij ons beoordelen. Uit het Klanttevredenheidsonderzoek scoort Route Mobiel scoort een 8.3 van 10 gebaseerd op 1.235 beoordelingen.

* Resultaten januari t/m december 2017.